[Epitesz-barkacs] fan coil teljesítmény

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Ápr. 17., V, 09:21:45 CEST

Imre Kormos wrote:
> Akkor nekem miért tűnik úgy, hogy forró az a szerkezet? Na, reggel
> lekapom az elejét és megnéztem..

Van olyan, hogy forróak a csövek. Régen én is tapasztaltam ilyet, olyan forró is
volt, hogy nem lehetett megfogni tartósan. De ennek a ventillátora sokkal
szerényebb annál, mint ami lehetséges, és amit Vajk sugall. Valamint más hűtési
módit is próbáltam, hűtőtönköknél, ott láttam, milyen nagyot számít egy erős
huzat.

Szóval szerintem jó sok hőt le lehet venni majd arról a hőcserélőről 40 fokos
víz esetén is egy jó nagy huzatú ventivel. Én mindenképpen 2kW fölé saccolom.

Autóhűtőnél is erős a huzat, ha fullra kapcsol a venti, de ott akár
tizen-huszonkW is lejöhet a forró víz miatt. Kell is, mert a legjobb motor is
max 30-40% hatásfokú, és ez a kis százalék jelenti a motorteljesítményt. A
nagyobb rész kell hőként távozzon részben a hűtőn, részben a kipufogón.