[Epitesz-barkacs] padlas szellozes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Aug. 1., H, 21:02:00 CEST

Vajk Fekete wrote:
> nade hogyan csinálok légbejáratot, meg hogyan vezetem ki a szabadba?

Sajnos ez nem túl egyszerű dolog. Valami épített kibúvóféle kell, aminek a szája
lefelé néz. Aztán szóba jöhet olyan valami, aminek valamilyen zsalus szája van,
ami csak alkalmas időben van nyitva. Ez akár közel függőleges is lehet. Vagy
állandóan is nyitva (tehát fix is) lehet, ha elég nagyok a lamellák, és
vizszintesen nem lehet belátni közöttük. De ekkor is valami fülkefélét építeni
kell. Tényleg semennyi fala sincs a padlástérnek?

> csak cserép van, nincs más. és kellene rendes keresztmetszet, azon
> meg bejön a hó meg az eső.
> 150mm csövön 10km/h már komoly fogyasztású ventillátor, és az csak
> 160m3/h.

Bizony ilyen kis keresztmetszetnél még nem lehet kisfogyasztással nagy huzatot
csinálni. A klíma kültérinek valami 20-25W-os a ventillátora, de ahhoz valami bő
fél méter átmérőjű cső dukálna. (Az inverteres klíma a venti fordulatszámát is
változtatja, vagyis lehet, hogy még sokkal kisebbre is lejön a teljesítmény.)