[Epitesz-barkacs] padlas szellozes

Acs Gabor levlista at e8e.eu
2016. Aug. 2., K, 01:06:59 CEST

Lehet venni készen is olyan elemet (legalábbis a Bramachoz volt), ami
egy cserép, és a közepében egy cső (Google: bramac szellőző cső). Ezt
használják pl. a lefolyó kiszellőztetéséhez, kb. 100-as.

Na én egy ilyet csináltam a konyhai elszívóhoz, csak sokkal vastagabb
csőből. Már nem is emlékszem hányas (200?), az a vastag narancssárga
csatornacső. Azt vezettem át eredetileg egy olyan átlátszó
világítócserépen, amit pákával kilyukasztottam olyan formára, mint a cső
áthatása a ferde tetőn. Később a tetőácsok ezt a tákolmányt kicserélték
rendes bádogozásra.

Na szóval megy fel a cső, és mivel ez csatornacső, van hozzá mindenféle
kanyar-elem is, így be tudod fordítani, hogy a külső vége lefelé nézzen.
Nem esik bele az eső, nem fészkel rá a madár. A végébe meg be lehet
illeszteni egy szellőzőkhöz való kerek rácsot, hogy a rovarok se
szálljanak bele. Úgy néz ki kb. mint az a cső, amin a hajókon szoktak
beszélni egymásnak,

Gábor