[Epitesz-barkacs] beton tisztitas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Dec. 2., P, 07:16:30 CET

Erdos Zoltan wrote:
> milyet javasolsz ? es mennyi kell mondjuk 10m2-enkent ?

Azért én akármelyik megoldás esetén is megkísérelném a felszín közelében lévő
olajat minimalizálni. Elég kellemetlen lenne, ha ott nem tapadna bármi is
megfelelően, és bár nem látszik elsőre, hol volt olajos, de ott pl a műgyanta
feljönne, hallhatóan el lenne válva a felülettől (mély kopogó hang).

Ha nem nagy foltokban van, talán azt is lehetne csinálni, hogy valami sziloval
körbehatárolni az adott felületet, és felönteni benzinnel vagy más olyan
oldószerrel, ami jól elegyedik az olajjal. Pl a nitro kevésbé párolog. Letakarni
fóliával, üveglappal, vaslemezzel..., hogy ne akarjon elpárologni, majd
valamennyi idő után felitatni valamivel, és ezt ismételve kellően lecsökkenne a
felület közelében lévő olaj mennyisége. Ha esetleg rögtön beinná a levet, akkor
lehet, hogy egy vastag rongyot, itatóspapírt kellene odarakni, és azt leönteni,
cserélgetni. Én a nitróra szavazok. Ha beszívja, akkor lefelé áramlik, ha van
neki hova, és leviszi a felület közeléből az olajat. A folt megmardhat, mert van
ott biztos kosz is, de már tapadna rá bármi, ha nem olajos a felszín.