[Epitesz-barkacs] Jacuzzi fűtés fával Volt: Tartalék fűtés puffertartállyal

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Dec. 22., Cs, 03:00:12 CET

Hofferek Attila wrote:
> Ezt a tekercsben árult rézcsövet egy kis öntöttvas jancsikályhába
> be lehetne tenni szerinted, hogy egy medence vizét fűtse? Úgy értem,
> hogy a közvetlen láng nem tesz benne kárt? Vagy egy vékony
> samott-vízüveg sárral be kéne pacsálni inkább?

Szerintem a réz elég hamar elkorrodálna, de létezik hasonló koracélból is, az
lehet, hogy bírná.

> +1:
> Vannak ilyen vizes gyorscsatlakozók, amik bírják a hőt és amikor
> széthúzod, egyik oldal sem folyik?

Vizes témában nem ismerem ezeket, de ha a hő alatt a víz forróságát érted, akkor
a levegős cucc szerintem tökéletesen megteszi. Csak fém, és O-gyűrű van benne.
Persze én még csak levegőhöz alkalmaztam, azt nyomás alatt is lehet szétbontani,
összedugni, de persze nyomás nélkül is megy (úgy könnyebb).

Ha az volna a cél, hogy benne van a kályhában a csőkígyó, de a kapcsolat nem
fix, néha össze akarod rakni, aztán szétszedni, erre valszeg alkalmas lenne. Más
kérdés, hogy a teljesítmény jó nagy lehet a tűztérben, akár többtíz kW is, ezért
lehet, hogy jóval vastagabb csővel kellene próbálkozni. Ahhoz már nem lenne jó
ez a levegős cucc, mert kicsi a keresztmetszet.

Ha a víz 40-->80 fokra melegedését tételezzük fel, és mondjuk 40kW-ot, 4,2kJ/kgK
a víz, akkor
(40kJ/s)/ (4,2kJ/kgK)/(80-40K)=0,24 kg/s=14,2liter/perc. Szóval ehhez biztos
valami vastagabb cső kellene, és a szivattyú se cirkulációs. :-) Lehet, hogy
túllőttem a 40kW-tal, de ha véletlenül komolyan nekiáll égni a cucc benne, simán
összejöhet. Esetleg nincs gond, ha nem sok a cső benne, és a hő zöme kimegy a
kéményen meg a kályha falán. Talán nem nagy költség kipróbálni egy vékony
csővel, hátha megfelel.

Cső: a Hunyadi János úton, ahol az Elektro Cord is van, abban az udvarban van
egy cég, jó sokféle kor- és saválló csövet forgalmaznak, és 1 métert is
levágnak. A cég nevét elfelejtettem. Olyannal célszerű probálkozni, aminek a
falvastagság/átmérő aránya lehetővé teszi a valamire való rátekerést megtörés
nélkül.