[Epitesz-barkacs] Tartalék fűtés puffertartállyal

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Dec. 22., Cs, 14:57:17 CET

Gábor Auth wrote:

> Nem a kádtöltés a kritikus, hanem például a zuhanyzás... és 0,7-1 m/s
> az ajánlott áramlási sebesség, ami 8mm csőátmérő esetén 2-3 liter
> percenként, egy komfortos zuhanyhoz kell 10 liter percenként, ahhoz

Jó, de ha a bojlerben meleg a víz, akkor csak a fele jön onnan, azaz simán
megvan a kellő áramlási sebesség. Ha nem lenne meg, már lecseréltem volna, mert
én pl rühellem az épphogy vizet. Persze sok függ attól, hogy az adott helyen
milyen a bejövő víz nyomása.

> A bojlernek is van hővesztesége... itt a 120 literes villanybojler
> 1,6kWh körüli a napi hővesztesége, úgy, hogy kapott egy 20 centis
> kőzetgyapottal burkolt szekrényt is.

Hát ez elég meglepő. Na de oda nem kellene egy ekkora, vannak sokkal kisebbek
is.

A lényeg: nem minden a gazdaságosság. A használati érték fontosabb. Egyik, hogy
kellő vízáram legyen, a másik, hogy egyből ott legyen a meleg.