[Epitesz-barkacs] Tartalék fűtés puffertartállyal

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2016. Dec. 22., Cs, 11:57:08 CET

Hi,

On Wed, Dec 21, 2016 at 9:04 PM jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> wrote:

> Sőt, sokan a vékony alatt még mindig nagyon vastagot értenek. Én pl
> kipróbáltam
> nem is túl hosszú távon a 8mm belső átmérőt, és tök jól jön a víz, mindig
> azonnal ott van a meleg (na jó, 1...2 másodperc). Igaz, hogy kicsik a
> távok, de
> a hozam elegendő. Kád nincs töltve.

Nem a kádtöltés a kritikus, hanem például a zuhanyzás... és 0,7-1 m/s az
ajánlott áramlási sebesség, ami 8mm csőátmérő esetén 2-3 liter percenként,
egy komfortos zuhanyhoz kell 10 liter percenként, ahhoz kell 16-os belső
átmérő (8-12 liter percenként). Ugyanez igaz mosogatásra vagy konyhai
vízhasználatra, percenként 2-3 literrel igen sokáig tart mondjuk megmosni
dolgokat.

Nincs kizárva, hogy ha van egymástól nagyon távoli két vízvételi hely, akkor
> érdemesebb mindkét helyre bojlert rakni.

A bojlernek is van hővesztesége... itt a 120 literes villanybojler 1,6kWh
körüli a napi hővesztesége, úgy, hogy kapott egy 20 centis kőzetgyapottal
burkolt szekrényt is.

Bye,
Auth Gábor