[Epitesz-barkacs] eddy currents

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Feb. 5., P, 00:18:49 CET

Cser Tamas wrote:

> van rajta akku is, és a tengelyen egy generátor is,
> amelyik álló helyzetben az akkura kapcsol át, menet közben meg
> a tengelyen levő generátorról dolgozik

Szerintem mindig az akkuról kell világítani, és a töltésnek az akkut kell
karbantartania.
Csináltam már ilyen szünetmentes tápot rádiók részére. Mindig minden az akkukról
ment, a táp meg az aksit megadott feszen tartotta.

Furmány szerkezet volt, mert nyitott aksik voltak, és lehetett rájuk magasabb
cellafeszt is küldeni. Két sönt volt benne, tehát mód volt az aksi áramát is
figyelni. Hálózat-kimaradás után a feszt feltolta 14,4V-ra, és csak akkor vette
vissza 13,8-ra, ha az akkuba menő áram (a fogyasztástól függetlenül) lecsökkent
egy bizonyos érték alá. Így az akku a lehető legrövidebb idő alatt töltődött fel
úgy, hogy a rádiók se kaptak túl nagy feszt.

Itt persze ilyesmire nem lenne szükség.