[Epitesz-barkacs] betegemelő

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Feb. 25., Cs, 23:02:37 CET

Pataki István wrote:

> Arra gondoltam, hogy valami gumibelsőt ellátnék csappal és
> csatlakozóval, és a zuhanycsőről fel lehetne tölteni vízzel, amitől
> felemelkedne a kád tetejéig, aztán az ember ráülne és kinyitná a
> csapot és lesüllyedne a kád aljára, majd kiszálláshoz ugyanez
> fordítva. A kád belseje 35cm magas, és az alja 45cm széles. Ötletek?

Nem valami víztakarékos.
Mit kell mozgássérült alatt érteni? A lába nem működik csak?
Amikor én voltam így tavaly, és fel kellett mennem kerekesszékestül 7 nem kis
lépcsőfokot, azt csináltam, hogy a kerekesszék megfelelő pontjaihoz méreteztem 4
db nem túl vastag műanyagkötelet, amit felakasztottam a már más okból meglévő
csörlőre, és az felemelt. Onnan aztán vizszintesen elhúztam magam a lépcső
teteje felé egy másik kötél segítségével, és ott rögzítve a vizszintes
pozíciómat, leeresztettem a csörlőt. Kiakasztva a köteleket, mehettem is a
kerekesszékkel pl az autóhoz, ha épp el kellett mennem.

A lépcső alján meg az ép lábammal tudtam magam eltolni, hogy jó helyre
ereszkedjek le.

Itt kicsit könnyebb lehet, mert kicsi a megtenni szükséges táv. Valami
beülőfélét kell eszkábálni, amit egy kis csörlő felemel. Akár annyira, hogy ki
is tud fordulni a kádból, és bele a - gondolom szintén - kerekesszékbe. Vagy más
székbe, kád szélére kitalált ülésre..., ahol a törülközést vagy amit kell, meg
tud csinálni, abból meg gondolom gyakorlata van átülni a kerekesszékbe.

Ha totál mozgássérült, se kéz, se láb nem használható, akkor semmi se megy
egyedül.