[Epitesz-barkacs] Házvásárlás

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2016. Júl. 1., P, 13:11:33 CEST

Hi,

Köszönöm a válaszokat, letisztult a dolog. :)

A napkollektort nagyjából elvetettem, utánaolvastam, számolgattam: csak
meleg víz előállítására nem fog megtérülni, padlófűtés és medence híján
fűtésre nehezen lehet használni, illetve pont akkor jön sok kivehető
hőenergia, amikor nem kell és nem lehet se visszatáplálni, se ésszerűen
tárolni, se átalakítani...

A napelem + multi split klíma rendszer nagyon jó megtérüléssel rendelkezik,
ha akkora visszatáplálós napelem rendszert veszek, amekkora a ház
villamosenergia szükséglete: vagyis az éves átlag megtermelt energiát éves
átlagban fel is használom. Számolgattam és nagyjából 5000kWh jött ki a
130m2 házra átlagos energiafogyasztással és hűtő-fűtő klímával és
villanybojlerrel. Egy ilyen teljesítményű rendszer a napelemből 1,5-1,8
millió körül jön ki, klímából 450-600e forint között, tehát 2-2,5 millió
forintból nullára kijönne a ház éves hűtése-fűtése, villanybojleres meleg
víz ellátása és minden egyéb villamos berendezés igénye. Ránézésre 6-8 év
alatt megtérül.

A cirkó kazánt vésztartaléknak (és mondjuk fürdőszoba fűtésre) meg tudom
hagyni, évente 2500m3 gázra becsültem fűtési a fogyasztást, ez majdnem 300e
forint évente, ezt  és a 60-120e forintos éves villanyszámlát takarítanám
meg az előző bekezdéssel.

Az eladók most szigetelik a házat 5cm polisztirol lappal, szerintem egy
évig még hagyom a jelenlegi rendszert, megnézni, hogy milyen költségek és
fogyasztások adódnak, aztán ennek ismeretében újra és pontosabban számolok.

Vélemény? :)

Bye,
Auth Gábor