[Epitesz-barkacs] Fűtés inverteres klímával

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2016. Júl. 21., Cs, 16:09:14 CEST

Hi,

Gondolkodtam a dolgon, próbáltam utánaolvasni a dolognak, aztán
számolgattam kicsit... :)

Most nagyjából 240 ezer forint az éves gázszámla, 135m2 a fűtött
alapterület, vagyis nagyjából 20000kWh (75000MJ) kell az éves fűtéshez, a
kalkulátorok szerint kb. 15kW összteljesítményű klíma kell, ami négy darab
beltéri (3,5-3,5-3,5-5,3 kW) és egy-négy darab közötti kültéri, ez típustól
függően mondjuk 1 millió forint.

A 20000kWh nyers fűtési teljesítmény, hőszivattyúval ez valahol 5000kWh
körüli villamos energiát jelent, erre jön rá monjduk 2000kWh egyéb villamos
energia (bojler és minden egyéb), azaz kell 7000kWh évente, amit egy 7kW
napelem rendszer megtermel, ami közel 3 millió forint.

Ezzel a négy millió forinttal megspórolok évente 240e forint gáz- és 80e
forint áram költséget, viszont bele kell terveznem valamennyi karbantartást
és cseréket is, vagyis nem feltétlen térül meg a dolog. Jól számolom?

Bye,
Auth Gábor