[Epitesz-barkacs] Fűtés inverteres klímával

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Júl. 21., Cs, 20:07:07 CEST

Gábor Auth wrote:
> Hi,

> Ez mit jelent a gyakorlatban?

Ide is leírom, amit az elektro-ra, hátha van értelme:

Gondolom:
Ezek az elfogadott berendezések úgy működnek, hogy feltételezik a hálózat
jelenlétét. Áramszünet esetén, vagy ha egyszerűen csak le van kapcsolva a
kismeszakító, azonnal leállnak. Talán biztonságtechnikai okokból is, mert tök
gáz, ha valaki lenyomja a kismegszakítót, és semmi nem történik, továbbra is
fesz alatt vannak a cuccok, pedig szerelni akar.

Nem tudom, milyen áramkörök vannak egy ilyenben, de tudok olyan inverter
kapcsolást, ami feltételezi a hálózat jelenlétét, mégpedig azért kell a hálózat,
mert meddő teljesítményre van szüksége az áramkörnek.

Ha a hálózatra rá van téve egy konditelep, esetleg rezgőkör, nem biztos, hogy
nagy látszólagos teljesítményt kíván, akkor lehet, hogy a kismegszakító
lekapcsolása után kikapcsol. Ki kéne próbálni.

Van pl egy primitív dolog: fékes motor. Átalakítottam, hogy a csörlő fent
lehessen, a kezelője meg lent, de nem jól csináltam. Rajta maradt a motoron a
kondenzátora, és amikor a teher lefelé ment, megvolt a betáp-teljesítmény is
mechanikai úton, és a kondi megtermelte a szükséges meddőt, ezért a motor
generátorként üzemelt. Ezért az elektromos fék nem oldott ki, a teher gond
nélkül jött lefelé, nem akart megállni. Tök kellemetlen jelenség volt.

Nos, hasonló lehet itt is.

Ha ez beválna (nekem nincs ilyenem, nem tudom kipróbálni), a szünetmentességet
egy elég primitív, két tirisztoros áramkörrel meg lehet oldani.

hjozsi