[Epitesz-barkacs] Fűtés inverteres klímával

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Júl. 23., Szo, 14:06:15 CEST

Gábor Auth wrote:

> A jégre gondoltak a gyártók is, vannak olyan klímák, amelyek fűtésre
> vannak
> optimalizálva, illetve opcionálisan felkészíthetőek a fűtési
> üzemmódra,
> például az alábbihoz van opcionálisan "Karterfűtés a kompresszoron és
> tálcafűtés a kondenzátor alatt":

Ez jóóóó!
A karterfűtés azért fontos elvileg, mert a ledermedt olajat a kompresszor nem
biztos, hogy tudja hasznosítani.

Bár - vitatkoztam kicsit a klímással - fűtés üzemmódban is a szigetelt
kompresszor jó forró, és nem tudom elképzelni, hogy úgy tud tetőtől talpig forró
lenni a cső alakú kompresszor, hogy közben hideg az alja.

Az persze lehet, hogy ha ki van kapcsolva  hosszabb ideig, és jól le van
dermedve, és úgy indítják el, az nem optimális. Lehet, hogy erre kell a
karterfűtés, vagyis alulról indulás előtt kellene felmelegíteni az egész
kompresszort. Ez mondjuk nem túl egyszerű, de nem lehetetlen utólag is
megcsinálni. A tálcafűtés az teljesen egyszerű dolog, azt biztos még barkács
úton is meg lehet csinálni. Talán a legegyszerűbb, ha valami vastagabb alulemez
van odaszerelve (sűrűn odacsavarozva mondjuk, hogy a hőkontakt meglegyen), amit
simán egy hőfokszabályozós rezsó melegen tart (kevéssel nulla fölötti hőfokon).

A te esetedben valszeg csak a kompresszort kell megmelegíteni indulás előtt, de
ha már ősztől jár, akkor erre sincs szükség, szerintem melegen tartja magát. Nem
kell gyakran leállítani télen. Vagy ha teljesen áttérsz a gázra, akkor át legyél
térve, nem pedig szinte naponta hol ezzel, hol azzal fűteni.