[Epitesz-barkacs] Fűtés inverteres klímával

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2016. Júl. 23., Szo, 23:14:20 CEST

Hi,

On Sat, Jul 23, 2016 at 2:09 PM jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> wrote:

> Ez jóóóó!

Ebből élnek, csak értenek hozzá... :)

> Az persze lehet, hogy ha ki van kapcsolva  hosszabb ideig, és jól le
> van dermedve, és úgy indítják el, az nem optimális. Lehet, hogy erre kell
> a karterfűtés, vagyis alulról indulás előtt kellene felmelegíteni az
> egész kompresszort.

Opcionális és alapvetően a fűtő üzemhez ajánlják, szóval gondolom hasznos
télen, amikor a hidegből csinál még hidegebbet és közben a kicsapódó pára
odafagy mindehova.

> A tálcafűtés az teljesen egyszerű dolog, azt biztos még barkács úton is
> meg lehet csinálni.

Ha minimálisan kerül többe, akkor inkább a gyári megoldásnál maradnék... :)

> Vagy ha teljesen áttérsz a gázra, akkor át legyél térve, nem pedig szinte
> naponta hol ezzel, hol azzal fűteni.

Szerintem első körben egyetlen klímát szereltetek be a nappaliba, az elég
nagy alapterület és nagy légtér is, mert majdnem öt méter magas (szerintem
légköbméterre a lakás három ötöde lehet) és meglátom, hogy alakul a gáz és
villany fogyasztás különféle fűtési módok esetén mindenféle kinti és benti
hőfok mellett, illetve kiderül, hogy milyen a hőérzet és a komfort... aztán
ezek alapján döntünk, hogy áttérünk-e teljesen hőszivattyús fűtésre vagy
marad a gáz és a klíma csak hűteni fog.

Bye,
Auth Gábor