[Epitesz-barkacs] Födém hőszigetelése

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Júl. 31., V, 13:11:36 CEST

Gábor Auth wrote:

> A nagy kérdés: mi a lényegi különbség az üveg-, a kőzet- és az
> ásványgyapot között az anyagát leszámítva? Melyiket akarják a
> legkevésbé feltúrni és/vagy megenni a különféle rágcsálók?

Szerintem egyiket se szeretik. A lambda lehet eltérés meg az ára. Talán a
durvább szálú kőzetgyapot jobb lehet, kevésbé alkalmas fészekrakásra. Az
ásványgyapot nemtommi, a kőzetgyapot is ásványgyapot, nem?

> Van-e valamilyen alternatív megoldás a szigetelésre? :)

Ha nem szeretnél tele lenni szúrós akármikkel, akkor lehet valamilyen habot is
használni. Szerintem legenda, hogy ebbe belefészkelnek bogarak, egerek... Én még
semmi ilyet nem tapasztaltam. Van felhalmozva is hungarocell, max poros, vagy
kikezdi a napfény, de nincs benne semmi járat vagy efféle.

A szálas hőszigetelőknek van hangelnyelésük is, ellenben nincs párazáró
képességük. Szóval lehet, hogy födémre úgy kéne alkalmazni, hogy előbb egy
fóliaréteg, és arra jön a kőzetgyapotféle. Végül egy páraáteresztő fólia sem
ártana, mert sokat ront a hőszigetelésen, ha van légmozgás a padláson, és az
kicseréli a szálas anyagban a levegőt, ami magát a hőszigetelést adja.

Ha bárhol lefektetsz rá nagy osb vagy más lapokat, amik fentről párailag is elég
jól zárhatnak, akkor egyenesen elengedhetetlen az alján a párazáró fólia.