[Epitesz-barkacs] Födém hőszigetelése

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2016. Júl. 31., V, 14:06:47 CEST

Hi,

On Sun, Jul 31, 2016 at 1:11 PM jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> wrote:

> Szerintem egyiket se szeretik. A lambda lehet eltérés meg az ára.

Ahogy nézem anyagtól függetlenül 0,042 és 0,033 között vannak általában:
- a 0,042 az olyan 5 ezer Ft/m3
- a 0,039 az olyan 6 ezer Ft/m3
- a 0,033 az majdnem 15 ezer Ft/m3

Ránézésre a 0,039 a nagy átlag, abból van a legnagyobb választék mindenféle
kivitelből, de "ár/teljesítmény" viszony a 0,042 lambda esetén a legjobb,
feltéve, hogy van hely a padláson, de ott elfér akár 20 centiméter is...
akkor ezer forintra jönne ki egy négyzetméter, a 0,039 lambda esetén
ugyanennyi hőszigeteléshez 18,5 centiméter kellene, az több mint 1100
forint per négyzetméter, a 0,033 lambda esetén 15 centiméter elég lenne, de
az meg majdnem 2400 forintba kerülne négyzetméterenként.

Ahogy számolgattam (és néztem az energetikai tanúsítványt), most a puszta
monolit betonfödém esetén a lambda 0,6W/mK, ezzel közel 4W/m2K a
hőveszteség, ez:
- 5 centiméter kőzetgyapot esetén 0,6W/m2K (85% megtakarítás)
- 10 centiméter kőzetgyapot esetén 0,35m2K (91% megtakarítás)
- 15 centiméter kőzetgyapot esetén 0,24m2K (94% megtakarítás)
- 20 centiméter kőzetgyapot esetén 0,18m2K (95% megtakarítás)
- 25 centiméter kőzetgyapot esetén 0,15m2K (96% megtakarítás)
- 30 centiméter kőzetgyapot esetén 0,13m2K (96% megtakarítás)

Szóval, ha teszek a szigeteletlen 100 négyzetméternyi födémre 20 centiméter
kőzetgyapotot , akkor - mondjuk a téli 0 fokos átlaghőmérséklet esetén a 20
foknyi hőmérséklet különbséggel számolva - a szükséges 8kW elszökő energia
helyett csak 0,4kW fűtés kell...

Három hónapos fűtéssel számolva hőszivattyús fűtéssel *csak a födémre* ~4000kWh
villamos energia helyett csak ~200kWh kell. Valamit elszámoltam, vagy
tényleg ennyire számít a födém hőszigetelése?

Talán a durvább szálú kőzetgyapot jobb lehet, kevésbé alkalmas
> fészekrakásra. Az
> ásványgyapot nemtommi, a kőzetgyapot is ásványgyapot, nem?

Fogalmam nincs, mindenféle értelmezés kering... :)

A szálas hőszigetelőknek van hangelnyelésük is, ellenben nincs párazáró
> képességük. Szóval lehet, hogy födémre úgy kéne alkalmazni, hogy előbb egy
> fóliaréteg, és arra jön a kőzetgyapotféle.

Egy párazáró fóliát tennék alá, a tetejére pedig valami páraáteresztő
fóliát, ami védi a portól is.

Ha bárhol lefektetsz rá nagy osb vagy más lapokat, amik fentről párailag is
> elég
> jól zárhatnak, akkor egyenesen elengedhetetlen az alján a párazáró fólia.

Hagynék légrést az OSB lapok alatt és között, hogy tudjon szellőzni, csak
oda tennék le padlót, ahol közlekedni kell, például a klímák kültéri
egységei miatt.

Bye,
Auth Gábor