[Epitesz-barkacs] Födém hőszigetelése

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Júl. 31., V, 14:15:05 CEST

Gábor Auth wrote:

> [...]
> - a 0,033 az majdnem 15 ezer Ft/m3
>
> Ránézésre a 0,039 a nagy átlag, abból van a legnagyobb választék
> mindenféle kivitelből, de "ár/teljesítmény" viszony a 0,042 lambda
> esetén a legjobb, feltéve, hogy van hely a padláson, de ott elfér
> akár 20 centiméter is...
> akkor ezer forintra jönne ki egy négyzetméter, a 0,039 lambda esetén
> ugyanennyi hőszigeteléshez 18,5 centiméter kellene, az több mint 1100
> forint per négyzetméter, a 0,033 lambda esetén 15 centiméter elég
> lenne, de
> az meg majdnem 2400 forintba kerülne négyzetméterenként.

Én is pont ilyen gondolatmenet szerint számolgattam homlokzati hőszigetelést is.
Ott is az jön ki, hogy nem a ménkű jó paraméterekkel rendelkező drágább a jobb.

> Három hónapos fűtéssel számolva hőszivattyús fűtéssel *csak a
> födémre* ~4000kWh villamos energia helyett csak ~200kWh kell. Valamit
> elszámoltam, vagy
> tényleg ennyire számít a födém hőszigetelése?

Nincs most annyi időm, hogy utánaszámolgassak, de tényleg baromira számít.
Főleg, ha olyan a fűtés, hogy a födémnél (plafonnál) sokkal melegebb van, mint a
helyiség más magasságainál. Pl cserépkályha, normál kályha...

Ha nem betonfödém van, hanem valami olyan, aminek van jelentős saját hőszigetelő
képessége is, van még egy kemény szempont. Ugye említettem a párazást. Ha a
párazárás fölött nem elég jó a hőszigetelés, megeshet, hogy a hőszigetelő
képességű födém anyagában keletkezik a harmatpont.

Ez amúgy homlokzati hőszigetelésnél is létrejöhet, ha habbal van szigetelve, pl
ytong fal. Könnyen lehet, hogy ha felraknak 5 centi habot, azzal nagyon el is
rontják az egészet, nedvesedni fog belül a fal.

> Egy párazáró fóliát tennék alá, a tetejére pedig valami páraáteresztő
> fóliát, ami védi a portól is.

Ez így jó is lesz szerintem.

> Hagynék légrést az OSB lapok alatt és között, hogy tudjon szellőzni,
> csak
> oda tennék le padlót, ahol közlekedni kell, például a klímák kültéri
> egységei miatt.

Lehet így is, de ha van párazáró fólia alul, akkor nem muszáj légrést hagyni.
Elég jól tud a levegő, pára... diffúzióval közlekedni ezekben az anyagokban.