[Epitesz-barkacs] Födém hőszigetelése

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2016. Júl. 31., V, 14:20:17 CEST

Hi,

On Sun, Jul 31, 2016 at 2:15 PM jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> wrote:

> Én is pont ilyen gondolatmenet szerint számolgattam homlokzati
> hőszigetelést is.
> Ott is az jön ki, hogy nem a ménkű jó paraméterekkel rendelkező drágább a
> jobb.

Ha elfér, akkor inkább olcsóbb legyen... :)

Főleg, ha olyan a fűtés, hogy a födémnél (plafonnál) sokkal melegebb van,
> mint a
> helyiség más magasságainál. Pl cserépkályha, normál kályha...

Lesz majd épített cserépkályha valamikor, de az fő fűtés az split klíma
lesz, ami azért keveri a levegőt.

Ha nem betonfödém van, hanem valami olyan, aminek van jelentős saját
> hőszigetelő
> képessége is, van még egy kemény szempont. Ugye említettem a párazást. Ha a
> párazárás fölött nem elég jó a hőszigetelés, megeshet, hogy a hőszigetelő
> képességű födém anyagában keletkezik a harmatpont.

Szerintem a 20 centiméter elég vastag ahhoz, hogy a harmatpont ne a
födémben legyen, de majd átkonzultálom szakértőkkel... :)

Bye,
Auth Gábor