[Epitesz-barkacs] Födém hőszigetelése

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Júl. 31., V, 14:29:09 CEST

Gábor Auth wrote:

> Ha elfér, akkor inkább olcsóbb legyen... :)

Én is ennek vagyok a híve, ha a minőség amúgy megfelel.

> Lesz majd épített cserépkályha valamikor, de az fő fűtés az split
> klíma lesz, ami azért keveri a levegőt.

Így jó is. A cserépkályha, kandalló... inkább hangulati, esztétikai,
közérzetbeli dolog, meg hát ezekben sok esetben kerti dolgokat is el lehet
tüzelni. Hátránya, hogy kell kémény, és az eddig legalábbis mindenféle macerával
járt. Ezentúl az új szabályok miatt (amik ellen a kéményseprők kézzel-lábbal
tiltakoznak) meglehetősen megritkulnak az ellenőrzések. Ha valaki ésszel
használja ezeket, nem lesz baj emiatt, meg ha jól van a kémény megépítve.

> Szerintem a 20 centiméter elég vastag ahhoz, hogy a harmatpont ne a
> födémben legyen, de majd átkonzultálom szakértőkkel... :)

Azt is lehet, de magad is ki tudod számolgatni. A betonfödémnél biztos nem lesz
ilyen baj, a másik részen, ahol agyag vagy mi van deszkafödémen (van ennek
rendes neve, de én nem tudom), ott kell esetleg számolgatni, de zsigerből én is
úgy érzem, hogy ott is teljesen megfelelő a 20 centi.

Van egy ismerősöm, akinek felraktak ilyen födémre a padláson valami 5-7 centi
körüli valamilyen gyapotot, amin van eleve alu hőtükör meg párazárás. Na de aki
felrakta, nagyot kínlódott vele, hogy felül legyen a fólia. Ha nem így csinál,
csak le kellett volna görgetnie a tekercseket.

Ezzel jól el is kúrta az egészet. Egyszer volt módom felmászni a padlásra a
létrán, és megnéztem, csurom víz az egész hóbelevanc. A plafonon nem látszik,
azóta is így van, senkit nem hívott a tulaja, hogy ezt rendbetegyék. Pedig a
gázszámlában is biztos megmutatkozna, ha rendesen lenne megcsinálva.