[Epitesz-barkacs] Födém hőszigetelése

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Júl. 31., V, 14:44:29 CEST

Varga Tibor wrote:
> Sziasztok!
> Gábor!

> rágcsálók?
> Kb 20 évvel ezelőtt vettem valamilyen sárga színű szálas
> szigetelőanyagot. Tudtam vele csupasz kézzel dolgozni, csak
> leöblítettem a kezem vízzel. Nem álltak bele a bőrömbe a szálak.
> Pedig nem kérges a tenyerem, mert klaviatúrához szokott és nem
> lapáthoz.

Üveggyapot lesz az talán. Ez tényleg finomabb szerkezetű, lehet, hogy az egérnek
se báncsa a bőrét, szemét.
Ezért jobb talán a durvább kőzetgyapot.

Persze az is lehet, hogy az a sárga nem is ilyen anyagú volt, amiről írtál,
hanem valami szerves anyag, műanyag szálak, vagy akár valami cellulóz alapú
dolog. Az üvegszálak is jól bele tudnak állni a bőrbe.

A finom kézről:
Régebben észrevettem, hogy olyan pokróc, ami engem szúr, az akkori barátnőmet
nem szúrta.
Ekként gondolkodtam:

Nekem durvább bőröm van, nagyobb pórusok, és a durva pokróc szálai bele tudnak
állni ezekbe a pórusokba. Neki sokkal finomabb bőre volt, és a pokróc szálai nem
fértek bele a bőrének a pórusaiba.

Szóval a finom kéz nem mindig hátrány! :-) Az én kezembe úgy is tud beleállni pl
spén (vas- vagy rézforgács), hogy épphogy megérzem, de elég stabilan benne van.
Kihúzva nem vérzik.