[Epitesz-barkacs] Fa szárítás napenergiával

hozso_001 at freemail.hu hozso_001 at freemail.hu
2016. Jún. 15., Sze, 13:42:02 CEST

   Sziasztok!

   A legutóbbi fűtési szezon legvégén kellett vennem egy adag fát...
Frissen volt vágva, még mindig eléggé nedves. Arra gondoltam, hogy most
nyáron ki lehetne szárítani. Van néhány kisebb méretű bútorom, ami már
nem kell. (Gyerek szobabútor.) Ezek között vannak álló, polcos, ajtó
nélküli szekrények. Gyakorlatilag téglatest, aminek az egyik oldala
hiányzik (az ajtó helye.). Arra gondoltam, hogy üveglappal a tetején a
fát belepakolva üvegházhatás révén ki lehetne szárítani a fát. A doboz
belsejében ha a hőmérséklet felmegy mondjuk 50-60 (?) fokra, akkor elég
gyorsan szárad. Vagy ez teljesen hülyeség? :D Valaki csinált már ilyet?
Esetleg ha van tapasztalat: mennyi időt kell benne hagyni a fát?

    Üdv.: Horváth Zsolt