[Epitesz-barkacs] Házvásárlás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Jún. 29., Sze, 20:22:37 CEST

Vajk Fekete wrote:

> szigetelesre kell kolteni. es akkor egy nem tulspilazott
> futesrendszerrel is olcson futhetsz. nekem 140m2re evi 1000m3 gaz

Én is ezzel értek egyet, és abban térek el az átlagembertől, hogy ha a ház olyan
jól szigetelt, hogy alig kell fűteni, mert a hulladékhő is már jelentős, sőt, az
emberhő is. Akkor azt szerintem hőszivattyúval kell tenni, aminek nem
feltétlenül levegő a forrása. Cserébe az egyre melegebb nyarakon van hűtési
lehetőség is, amiben inkább a párátlanítás a lényeg, és ezzel télen-nyáron kevés
energiával megvan a komfortérzés. Napelemmel meg a táplálás egy része is
megvalósulhat.

Azért a napkollektor nem rossz, nyáron lehetne kisebb-nagyobb kerti medence
vizét fűteni vele, akár késő őszig is, é csak beszállna a melegvíz-ellátásba. Ma
már igen olcsók ezek a vákuumcsöves holmik, bár lehet, hogy tévedek.

HMV-re, ha van gáz, én is amondó vagyok, hogy a tárolótartályos módi a jó, az
átfolyós nem az igazi.