[Epitesz-barkacs] Házvásárlás

Vajk Fekete vajkhu at gmail.com
2016. Jún. 29., Sze, 22:02:30 CEST

Egy 4-5 főnek alkalmas komplett napkollektor rendszer 250l tartállyal
mindennel anyagáron bruttó 500ezer körül van, és ez az olcsó változat.
Plusz cső és meló. És évi 30ezernél több gázt semmiképp nem takarít meg,
viszont áramot fogyaszt. (ha nyáron ingyen van a melegvíz, az még
vízpazarlásra is ösztönöz)

Egy talajszondás hőszivattyúnak is elszállt beruházási költsége van. 10kW
szonda milliós cucc.

Komplett újépítésnél szerintem padló/mennyezetfűtés és levegős hőszivattyú.
Vagy ha megvan a gáz, akkor gáz és mezei splitklíma, amivel lehet fűteni a
gáz helyett ha nincs kint nagyon hideg.

A felesleges pénzt meg lehet napelembe tenni. De tényleg csak ha nincs jobb
helye.

Vajk