[Epitesz-barkacs] Házvásárlás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Jún. 29., Sze, 23:14:37 CEST

Vajk Fekete wrote:
> Egy 4-5 főnek alkalmas komplett napkollektor rendszer 250l tartállyal
> mindennel anyagáron bruttó 500ezer körül van, és ez az olcsó változat.
> Plusz cső és meló. És évi 30ezernél több gázt semmiképp nem takarít
> meg, viszont áramot fogyaszt. (ha nyáron ingyen van a melegvíz, az még
> vízpazarlásra is ösztönöz)

Ez lehet. Én arra gondoltam, hogy valami olcsó, házilagos kivitelezésű holmit
letesz az ember valahova...

> Egy talajszondás hőszivattyúnak is elszállt beruházási költsége van.
> 10kW szonda milliós cucc.

Na nem, erre semmi szükség. Én klímára gondoltam. Szerintem nem kell
talajszondásnak lennie. A lényeg, hogy ha hőszigetelés nagyon szuper, akkor a
ház hőigénye vad télen is megállhat 2kW környékén, aminek egy része
hulladékhővel oldódik meg, tehát tényleg lehetne klímával fűteni. Ezen kívül
nincs akadálya hangulati célból valami kályhafélét is beállítani, mert egy
kertes házban mindig akad eltüzelnivaló. Ez aztán a kandallótól a tömegkályhán
át a vegyestüzelésű kazánig bármi lehet, ízlés kérdése.

> Komplett újépítésnél szerintem padló/mennyezetfűtés és levegős
> hőszivattyú.

Ez az! És a klímát nem nehéz úgy meghekkelni, hogy a hőt vízrendszerbe adja le.
Bár szerintem egy jól hőszigetelt, okosan megcsinált szellőztetőrendszerű házban
egy helyen is elég megtermelni.