[Epitesz-barkacs] Házvásárlás

Vajk Fekete vajkhu at gmail.com
2016. Jún. 29., Sze, 23:25:12 CEST

Nekem így negyven felett kezd herótom lenni a komplex műszaki
rendszerektől. Minden ilyen évi egy fél nap rabszolgaság. Legyen egyszerű
és minnél több autonóm, nem összekapcsolt rendszerből álljon.

Egy klímát meg lehet hekkelni hogy vízre dolgozzon, de az egy hekkelés, nem
egy család téli fűtése. Lehet venni is ilyet készen, van viszonylag olcsó
is. Ha új ház, akkor ilyen  fűtést csinálnék. Ha viszont megvan a
gázos-vizes cucc, akkor nem küzdenék a hőszivattyú hozzákapcsolásával.
Simán úgyis jól jön nyáron két splitklíma, és azzal lehet fűteni is. Amit
fűt, annyival kevesebb gáz fogy és kész.

A 2kW nem reális, a szellőzés vesztesége maga ennyi lehet. A hővisszanyerős
szellőzés megint szuper dolog. De utólag szerintem nem lehet jól
megcsinálni. Újba ok, de azért ott is inkább komfort mint
energiatakarékosság.

A napkollektorról még annyit, hogy nem lehet normálisra olcsón kihozni.
Kell egy 300l tartály. Az maga 150-200ezer forint. Csövek, szivattyú,
vezérlés. És kollektorod még nincs is.

Vajk