[Epitesz-barkacs] Házvásárlás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Jún. 30., Cs, 00:30:02 CEST

Vajk Fekete wrote:
> Nekem így negyven felett kezd herótom lenni a komplex műszaki
> rendszerektől. Minden ilyen évi egy fél nap rabszolgaság.

Nem igazán értem, miről van szó, de biztos igazad van.

> Egy klímát meg lehet hekkelni hogy vízre dolgozzon, de az egy
> hekkelés, nem egy család téli fűtése.

Attól függ, hogy van meghekkelve. A lényeg az lenne, hogy a meleg oldal csöve
kicsit hosszabb, egy része fel van tekerve, bele van helyezve ez a rész egy
víztartályba, ahol leadja a hőt. Persze ez csak az érdemi rész egyike, a beltéri
érzékelőjét is át kell valahova rakni, de ez minden. Ha ebből a tartálykából le
van eresztve a víz, és az érzékelő (akár másik) vissza van téve elektromosan az
eredeti helyére, akkor az eredeti módon működik a szerkezet. Szóval a belenyúlás
nem érdemi, nem kell magát a klímát átkonstruálni.

> Lehet venni is ilyet készen, van viszonylag olcsó is.

Persze, de ezalatt azt kell érteni, hogy nem 5 millió, csak 0,9, szemben egy
klímával, ami csak 0,15.

> viszont megvan a gázos-vizes cucc, akkor nem küzdenék a hőszivattyú
> hozzákapcsolásával. Simán úgyis jól jön nyáron két splitklíma, és
> azzal lehet fűteni is. Amit fűt, annyival kevesebb gáz fogy és kész.

Hát igen, de én bizony nem szarakodnék a gázzal semmiképpen. Mire használható
állapotba kerül, ide aztán lehet a milliókat önteni. Engem az foglalkoztatott
mindig, hogy minden számítás azt hozza ki, hogy egy jó klíma még a nappali áram
esetén is versenyképes a gázzal, a beruházási költség meg a töredéke. Jó
hőszigetelés esetén az egy klíma teljesítménye is elég. Én valszeg a
vízrendszerrel se foglalkoznék, inkább légáramoltatás, szellőzőrendszer. Meg hát
lehet két klíma is, ezzel túl is van méretezve az egész, és van biztonság is.

> A 2kW nem reális, a szellőzés vesztesége maga ennyi lehet. A

Na ezt ki fogom számítani, most túl nagynak tűnik. Meg van egy olyan
elképzelésem, hogy a CO2 szintet úgy lehet karbantartani sokkal kisebb
szellőzéssel, hogy onnan kell elszívni, ahol a legtöbb van: éjjel az alvók feje
tájáról valahonnan, ahol nem zavaró. Ha a kilégzett CO2-nek nincs módja
elkeveredni, akkor a 20-30 m3/(óra*fő) töredéke is elég.

> A napkollektorról még annyit, hogy nem lehet normálisra olcsón
> kihozni. Kell egy 300l tartály. Az maga 150-200ezer forint.

Persze, ilyen tartály is van. :-) De ha bojlert használok a célra, akkor
mindennel együtt se kerül ennyibe.

> Csövek, szivattyú, vezérlés. És kollektorod még nincs is.

Hát ez az! Van jópár csövem, mert anno segítettem anyagilag a Halász Ferinek
(kölcsön), de mielőtt megcsinálta volna, meghalt. Aztán visszakaptam a csöveket.
Még nem kezdtem velük semmit, de terveztem, ha már megvannak.