[Epitesz-barkacs] hinta

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Már. 12., Szo, 10:18:58 CET

Végül mégis 4 db fület hegesztettem a gerendára 47 centis kiosztással. Majd
meglátom, mennyire gáz, hogy közel vannak egymáshoz a hinták. Ha azt látom, hogy
veszélyes, majd csak a középső kettő lesz felhasználva. A két hintás módi úgy
érzem, elmegy, amíg a kölykök olyan kicsik, hogy nem tudják irányítani a hintát.

Másik téma:
A jómultkor elszállt a porszívóm. Szétszedtem, csapágyhiba, kijárta a fészkét
is.
Próbáltam motort venni bele (találtam valahol, de nem reagáltak), végül kis
gyűrű beesztergáltatásával sikerült az új csapágyakat beépíteni. Elképesztően
halk lett a szerkezet az előző állapotához képest. Valszeg újkorában is halk
volt, de szép lassan felhangosodott, nem tűnt fel.

Ezt azért írtam csak meg, hogy ha valaki úgy érzi, hogy az ilyen szerkezete,
amiben kefés motor van (jó nagy fordulatszámmal), és túl zajos, amúgy a gépet
kedveli, érdemes még azelőtt szétszedni, és csapágyat cserélni fillérekért, amíg
nem áll be, és cseszi szét a fészkét.

(Elindítottam a motort, amikor még nem volt beépítve, de a székerék része már
össze volt rakva. Meglepődtem, hogy az elindítás után azonnal meleg lett a
turbina burkolata. Adiabatikusan összenyomódik a levegő, ez világos, de hogy
annyira, hogy felforrósodik, arra nem számítottam. Legalábbis gondolom, hogy ez
van mögötte, nem pedig a levegő surlódása. Bár biztos az is benne van.)