[Epitesz-barkacs] hinta

njjano njjano at firegate.hdsnet.hu
2016. Már. 12., Szo, 10:38:24 CET

---------- Original Message -----------
From: "jhidvegi" <jhidvegi at gmail.com>
To: Amatőr építészek és barkácsolók klubja <epitesz at lists.javaforum.hu>
Sent: Sat, 12 Mar 2016 10:18:58 +0100
Subject: Re: [Epitesz-barkacs] hinta

> (Elindítottam a motort, amikor még nem volt beépítve, de a székerék
> része már össze volt rakva. Meglepődtem, hogy az elindítás után
> azonnal meleg lett a turbina burkolata. Adiabatikusan összenyomódik
> a levegő, ez világos, de hogy annyira, hogy felforrósodik, arra nem
> számítottam. Legalábbis gondolom, hogy ez van mögötte, nem pedig a
> levegő surlódása. Bár biztos az is benne van.)

Ez biztos, hogy az a boduletes melegedes ami a porszivokra jellemzo a
turbina miatt van? En meg voltam gyozodve rola hogy a vegletekig beterhelt
es kihegyezett motor termeli azt az eszetlen homennyiseget, es azert is kell
keresztulfujni rajta a teljes beszivott legmennyiseget, hogy legyen ami
lehutse...

Jano