[Epitesz-barkacs] hinta

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Már. 12., Szo, 11:26:33 CET

njjano wrote:

> Ez biztos, hogy az a boduletes melegedes ami a porszivokra jellemzo a
> turbina miatt van?

Ezen a részen a motor nem játszik. Úgy képzeld el, hogy van középen a levegő
beömlése, tőle néhány centire a turbinaház már jó meleg, méghozzá szinte
azonnal, másodpercen belül. A motor arrébb kerül a levegő útjába.

Különben nincs az olyan végtelenül kihegyezve. Más célból vettem egy olyan
porszívómotort, aminek van saját hűtése. Kb ugyanakkora, nem volt az se nagyon
meleg. A saját hűtőventillátora elenyésző huzatot ad a főturbináéhoz képest.

Elég érdekes ez a saját levegőjével hűtött moci, mert ugye ha lezáródik a levegő
útja, akkor jól felpörög a motor, mert szinte megszűnik a terhelése. Ekkor
jobban szeret leégni, mert azért van ilyen-olyan surlódás. A külön
ventillátorral hűtött motornál ez nem fordul elő.

Más venti is járt nálam régebben, az aszinkron motorú, szintén radiális
áramlású. Nagykonyhai elszívóban volt, onnan hozta, aki nem értette, miért
melegszik annyira. Én se értettem, míg rá nem jöttem, hogy ha magában forog,
akkor nagyon nagy a légszállítása, jól leterhelődik. Lefojtottam a
szívónyílásánál kissé, mindjárt feljebb ment a fordulatszám, és nem is
melegedett annyira. Szóval az adott légcsatornához méretezték. Fene gondolta.