[Epitesz-barkacs] Építész ár

Acs Gabor levlista at e8e.eu
2016. Május. 24., K, 11:07:00 CEST

2016.05.24. 8:57 keltezéssel, Balázs Bámer írta:

> Javaslom még a koos.hu tanulmányozását, tuti erről is ír a fickó.

Igen, a koos-nál nagyon jó ötletek vannak.

> Na ez az. ArchiCADban (de másban is) hamar létre lehet hozni a
> szükséges állományokat. A cuccot pedig te is föltöltheted - én is
> megtettem.

Ezt hogy érted? Hogy az építésztől elkérni a CAD file-okat és abból
generáltassak én amit kell, vagy hogy én magam rajzoljam meg a teljes
tervet?
Mondjuk ha nagyon elszánt lennék, talán az egész engedélyeztetési
eljárást, tervezéssel együtt megcsinálhatnám én magam, de ez már a
kontárkodás minősített esete lenne.

> http://www.bamer.hu/muhely/IMG_5371.JPG

Ez igen! Egyáltalán mit látok a képen? :) Ez egy amerikai típusú faház
(v. könnyűszerkezetes ház), aminek nincs gerendákból lévő váza, hanem a
falak adják az egész szerkezet merevségét?

> Akkor terv...

Az van, hogy még egy nyamvadt porszívót sem tudok úgy megvenni, hogy
előtte ne járjam napokig körül a kérdést. Mi miért jobb, melyik ezért
jobb, de a másik azért, hol olcsóbb és hol adnak rá több garanciát stb.
egy háznál meg lesz ötven féle eldöntendő dolog, ami nem mérnöki kérdés,
csak beszerzési. Kitől vegyek nyílászárót, melyik hőszigetelő mit tud,
milyen mintája legyen a padlónak... Közben meg gyereket kell nevelnem,
pénzt keresnem stb. Ha ki tudnék venni egy év szabadságot, amikor semmi
mással nem foglalkozom, az egész más lenne. Ismerek ilyen embert, ő
egyedül, sk építette fel a rönkházát, szó szerint rönkökből, még rajtuk
volt a kéreg mikor megvette.

> egy haver most adott valami 160-200 m2 épületre engedélyi+teljes
> kiviteli tervre 2,1M ajánlatot. Ez alapján lehet, hogy a te ajánlatod
> is reális.

Lehet, hogy ebben már benne van egy kis politika is. A tervezőnek
megnőtt a felelőssége, mert nincs előzetes kontroll, ha pedig a
használatbavételi során derül ki, hogy valamit nem fogad el a hatóság,
az valakinek nagyon fog fájni.

Gábor