[Epitesz-barkacs] Építész ár

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2016. Május. 24., K, 15:11:23 CEST

Szervusz Gábor!

> Ezt hogy érted? Hogy az építésztől elkérni a CAD file-okat és abból
> generáltassak én amit kell, vagy hogy én magam rajzoljam meg a teljes

Az engedélyeztetéshez megcsinálta ő felár nélkül a nézeteket. Aztán
elkértem a rajzot és pontosítottam én. Engedélyi terven pl. nem
jelenik meg külön lábazat, megrajzoltam.

> Mondjuk ha nagyon elszánt lennék, talán az egész engedélyeztetési eljárást,
> tervezéssel együtt megcsinálhatnám én magam, de ez már a kontárkodás

Az, és nem is teheted meg. De magad beadhatod a tervet, magad
nyithatsz oldalt az e-építésen, az építész csak addig kell, amíg a
tervet megcsinálja. Lehet persze ő a femü vagy mi, de az külön
jogviszony.

> Ez igen! Egyáltalán mit látok a képen? :) Ez egy amerikai típusú faház (v.
> könnyűszerkezetes ház), aminek nincs gerendákból lévő váza, hanem a falak
> adják az egész szerkezet merevségét?

Valami olyasmi. Szalmaház lesz kettős favázzal. 2-2 oszlop között lesz
egy szalmabála, pontosabban több egymáson.

> másik azért, hol olcsóbb és hol adnak rá több garanciát stb. egy háznál meg
> lesz ötven féle eldöntendő dolog, ami nem mérnöki kérdés, csak beszerzési.

Több (-:

> egész más lenne. Ismerek ilyen embert, ő egyedül, sk építette fel a
> rönkházát, szó szerint rönkökből, még rajtuk volt a kéreg mikor megvette.

Én is ismerek ilyet. Ő is mindent maga csinál, lehetőleg bontott
anyagból. 90 m2 hőszigetelt házat csinált 1M Forintból... ő viszont
csak annyit dolgozik a szakmában, hogy amit sehogy sem tud
előállítani, azt megvehesse.

> Lehet, hogy ebben már benne van egy kis politika is. A tervezőnek megnőtt a
> felelőssége, mert nincs előzetes kontroll, ha pedig a használatbavételi

Igen. Lehet házat tervezni lócitromból is, az építész felel, hogy meg fog állni.

szia: Balázs