[Epitesz-barkacs] inverteres klima

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2016. Nov. 7., H, 19:50:38 CET

Hi,

On Mon, Nov 7, 2016 at 2:49 PM jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> wrote:

> Az a fura jelenség lép fel rendszeresen az idén vásárolt és csak nem túl
> rég
> igazán munkába fogott klímánál, hogy a felpörgés bizonyos fordulatszámánál
> hallhatóan berezonál a kompresszor, odaverődik valamihez. Ronda hangja van.
> Tervezem, hogy leszedem a burkolatot, és valahogy rögzítem a kompresszort,
> mert
> a végén még a mozgástól eltörik valamelyik hozzá vezető cső, és b..hatom.

Ilyet nem tapasztaltam.

> A másik, hogy már voltak elég hidegek, és az ember arra számítana, hogy
> egyszercsak elkezd folyamatosan járni valami jó alacsony fordulaton, és
> csak a
> fordulatszám változtatásával szabályoz. Ezzel szemben ez még közel a
> nullához is
> kikapcsolgat. A hőfokot tartja, de én nem erre számítottam. Lehet, hogy még
> mindig túl nagy a teljesítmény, amit lead, és ezért kell neki
> kikapcsolgatnia?

Nekem inkább az a bajom, hogy nagyon buta a szabályzása, igaz, a nappaliban
van, ami majdnem 36 négyzetméter, öt méteres a belmagassága az egyik végén
és három méteres a másik végén, odafenn 30 fok van, amikor padlószinten még
csak 20, a beltéri meg fenn van majdnem négy méter magasan. Időnként be
kell kapcsolnom a turbó módot, hogy jól megkeverje a levegőt és lehozza
fentről a meleg réteget.

Ilyesmit kell elképzelni:
[image: IMG_20161107_184152.jpg]

Mondjuk az is igaz, hogy most a ház 90 négyzetméteres részét fűtöm csak
ezzel a klímával, a két utcafronti szoba nincs fűtve és csukva van az
ajtajuk is, szóval lehet, hogy más lesz a helyzet, ha még három (vagy négy)
beltéri kerül a házba, de azt egyelőre nem bírja a 25 amperes egyfázisú
betáplálás, azt meg majd akkor cseréltetem három fázisra, ha felszerelik a
napelemet, addig marad ez a klíma és a gázkazán, mint kiegészítő fűtés... :)

Ami bajom van, az a saját balfaszságom, hogy a padlástérben a kültérit
tartó konzolt rácsavaroztam a gerendákra, a gerendák meg bevezetik a
rezgést a nappali födémébe, ami remekül működik, mint alacsony frekvenciás
hangszóró, de majd a héten csinálok egy szendvicset OSB lap - hungarocell -
kőzetgyapot - hungarocell - 4 darab 20x20x40 centiméteres mészkő tégla -
hungarocell - kőzetgyapot - hungarocell - OSB lap rétegrenddel és majd erre
ültetem rá a kültérit, reménykedve abban, hogy ez így már nem fogja vezetni
a hangot... :)

Bye,
Auth Gábor