[Epitesz-barkacs] dohos kanapé

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Nov. 10., Cs, 12:27:57 CET

Nézegettem az ozon.hu oldalt. Készülékek is vannak, bérlés is, és egy GYIK pont,
ahol sok érdekeset lehet olvasni, megtudni a magamfajta laikusnak. Nem is
sejtettem, hogy még a dohányfüst anyagát is képes oxidálni, hatástalanítani, meg
még az állatszőrök allergizáló hatását is megszűntetni.

Érdekes adatok is vannak ott. Pl hogy ahol ember tartózkodik, ott tartósan 0,1
ppm alatt lehet még ózon, az nem káros, de hatásos. 0,01 és 0,03 közötti szintet
javasolnak. És a mennyiségek is ott vannak, hogy a profi cuccok 1...6 gramm ózon
termelnek óránként. Meg hogy kb fél óra a felezési idő.

Lehet, hogy ha egy régifajta kvarclámpa csak be van kapcsolva, az is jó sok
ózont tud termelni? Ha bekapcsolom, mindig érzem az ózont, de főleg a
bekapcsolás után nem sokkal, amikor még nem olyan fehéren világít, hanem inkább
kékes a szine, és kiterjedtebb még a csőben az ív. Azt írják, hogy ha érzi az
ember az ózonszagot, akkor csökkenteni kell a készülék teljesítményét, mármint
az ózontermelőét, és persze csak a szabályozható jöhet így szóba. Én akkor is
érzem az ózonszagot, ha printelek. :-)