[Epitesz-barkacs] inverteres klima

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Nov. 10., Cs, 19:11:57 CET

Nekem viszont kezd nem jó véleményem lenni erről az itt üzemelő inverteresről.

Kicsit fáztam, belső okokból valszeg, és felnyomtam 23-ról 25-re a hőfokát. A
tényleges a szemmagasságban lévő hőmérő szerint 21 fok volt.
Nem sokat változott a dolog, ekkor gondoltam egyet, feltoltam maxra, ezen ez 31
fokot jelent. Arra számítottam, hogy majd nekiáll fűteni, mint állat, és
hamarosan elviselhetetlen hőség lesz. De nem! Továbbra is bekapcsol úgy, hogy
előbb a kültéri ventillátorát indítja el, aztán szépen lassan felpörgeti a
kompresszort többször megállva a gyorsításban, majd egy darabig valami maxon
járhat, hallani lehet a forgársi frekit, ha a fejemet jó közel teszem hozzá, de
csak pár percig megy így. Aztán elkezdi csökkenteni a fordulatszámot, kb
félfordulaton megy egy darabig, aztán kikapcs. Pár perc múlva kezdődik előlről.

Bent meg? Hát az katasztrófa. A venti fordulatszámot maxra állítottam, de így is
kb a régi neminverteresek min fordulatszámának felel meg. Kb 190 centi magasan
van, de képtelen a padlóig lefújni. Tehát azért áll le a kültéri, mert a beltéri
nem képes leadni azt a hőt, amit a kültéri képes lenne megtermelni. Ha auto
módba kapcsolom a ventillátort, még lassabban jár. Ha visszakapcsolom maxra,
akkor pár másodpercig tisztességesen felpörög, de aztán visszaveszi magát valami
rém alacsony értékre. Gyakorlatilag csak a klíma körül van meleg egy 1-2 m3-es
térben.

Mi a fenét lehetne ezzel kezdeni? Hogy lehetne nagyobb sebességre bírni a
beltéri ventillátorát? Ennek nincs semmiféle turbo vagy ilyesmi üzemmódja. A
végén még arra kényszerülök, hogy csináljak fölé egy négyszögletes
szélcsatornafélét, amibe beépítek egy független ventillátort. Vagy bele kell
túrnom az elektromos részébe, és a ventillátort valami fix feszre kötni, ha ez
egyáltalán lehetséges.

Még azt nem próbáltam, hogy kihúzom a konnektorból, hátha elfelejt mindent, és
bekapcs.

Közben a régi fajta klímák fűtenek, mint állat, azokkal nem lesz gond. Ennek az
újnak egy kb 23m2-es jól szigetelt faházat kellene kifűtenie, de úgy tűnik, ez
is egy túlméretezett feladat számára. Így már világosabb, miért nem deresedik.
Hát ha nem is nagyon dolgozik, nincs is mitől.