[Epitesz-barkacs] inverteres klima

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2016. Nov. 11., P, 12:42:42 CET

Hi,

On Fri, Nov 11, 2016 at 11:31 AM jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> wrote:

> Na de meg kéne érteni, hogy amennyi a kéményen kimegy, annyinak be kell
> jönnie a
> réseken.

Igen, amennyi kimegy a kéményen, annyi be is jön. De nem megy ki a
kéményen... ha nincs nyitva a fürdőszobában az ablak, akkor fél óra múlva
már érezni a levegőben, hogy felgyűlt az égéstermék... egyszerűen azért,
mert nem tud hol bejönni óránként 20-30 köbméter friss levegő, amit a kazán
használ, ezért eltávozni se tud a kéményen át, a friss levegő bemegy a
kazánon alul és az égéstermék egy része a kémény helyett kimegy a
fürdőszoba levegőjébe felül...

Ez a vegyestüzelésűnél is így van, persze gondolom az nem a lakásban
> lenne. Vagy igen?

Lakásban lesz, de külön helyiségben, külön szellőzéssel.

Így van, ezért valóban nem érdemes a vastagságon spórolni. Ami gond lehet,
> hogy

ha építés alatt van a ház, akkor ez méretváltozást okoz, és belekötnek a
> külméretbe. Nálatok ez nem játszik. Lehet, hogy néhány év múlva megbánod,
> hogy

nem 20-25 centit raktál fel. :-)

Hát, azért annyira nem bánom meg szerintem, a fal úgy néz ki, hogy
párkánymagasságig mészkő, aztán kisméretű tégla, plusz vakolat, ennek a
hővesztesége 1,25 W/m2K körül van. Erre tettek öt centiméternyi
hőszigetelést, szóval sokat javult a dolog:
- 5cm: 0,45 W/m2K

De ha még teszek rá:
+ 5cm: 0,27 W/m2K
+ 10cm: 0,20 W/m2K
+ 15cm: 0,15 W/m2K
+ 20cm: 0,13 W/m2K
+ 25cm: 0,11 W/m2K

Akkor érzésre valahol a +10 és a +15 centiméternél van az a határ, ami
racionálisan megéri...

> ...jövő tavasszal, amit lehet.
> Előre is jó munkát, meg pénzbőséget. :-)

Hát... eladtunk két budapesti lakást, amilyen árak voltak, még maradt is
bőven pénzünk... :)

Bye,
Auth Gábor