[Epitesz-barkacs] inverteres klima

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Nov. 11., P, 14:17:44 CET

Gábor Auth wrote:

> Igen, amennyi kimegy a kéményen, annyi be is jön. De nem megy ki a
> kéményen... ha nincs nyitva a fürdőszobában az ablak, akkor fél óra
> múlva már érezni a levegőben, hogy felgyűlt az égéstermék...
> egyszerűen azért, mert nem tud hol bejönni óránként 20-30 köbméter
> friss levegő, amit a kazán használ, ezért eltávozni se tud a kéményen
> át, a friss levegő bemegy a kazánon alul és az égéstermék egy része a
> kémény helyett kimegy a fürdőszoba levegőjébe felül...

Hm. Akkor tényleg nagyon le van zárva az a ház.

> Hát, azért annyira nem bánom meg szerintem, a fal úgy néz ki, hogy
> párkánymagasságig mészkő, aztán kisméretű tégla, plusz vakolat, ennek
> a hővesztesége 1,25 W/m2K körül van. Erre tettek öt centiméternyi
> hőszigetelést, szóval sokat javult a dolog:
> - 5cm: 0,45 W/m2K
>
> De ha még teszek rá:
> + 5cm: 0,27 W/m2K
> + 10cm: 0,20 W/m2K
> + 15cm: 0,15 W/m2K
> + 20cm: 0,13 W/m2K
> + 25cm: 0,11 W/m2K
>
> Akkor érzésre valahol a +10 és a +15 centiméternél van az a határ, ami
> [...]

Lehet. Azért írtam a 20-25 centit, mert valahol hallottam, hogy a németeknél már
nem nagyon raknak vékonyabb réteget. És valóban, a 25 és 15 között az eltérés
0,04W/m2K, az 30 fok eltérés és 300m2 esetén csak 360W különbség. Lehet, hogy
tényleg már nem éri meg.

> Hát... eladtunk két budapesti lakást, amilyen árak voltak, még maradt
> is bőven pénzünk... :)

Az jó! Akkor fog ez menni. A nejed benne van ezekben a nagy műszaki újításokban?
(Napelem, klímával fűtés...) Vagy csak rád hagyta, de nem érzi jól magát amiatt,
hogy a hagyományostól jelentősen sikerült eltérni.