[Epitesz-barkacs] inverteres klima

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Nov. 12., Szo, 17:35:08 CET

Gábor Auth wrote:

> Ahhoz sokkal nagyobb légáramlás kell... a legnagyobb fokozaton már meg
> tudja keverni annyira lefelé fújva, hogy nagyjából kiegyenlítődik, de
> még akkor se teljesen...

Nem igazán értek egyet. A lényeg, hogy most kijön a meleg levegő, ami ugye
kisebb fajsúlyú, tehát már útközben nekifog emelkedni, nem jut le a padlóig. De
ha bekényszeríted egy légcsatornába, akkor akármilyen kicsi áramlás is jön
létre, le fog jutni. Ott meg szétterjedhet, mint egy hőtárolós kályha légárama,
ami szintén alul fúj, és csak annyira, hogy lehessen aludni tőle nyugodtan.

Itt az lehet a megoldás, hogy mivel le lenne takarva a beltéri kiömlő oldala,
onnan kevésbé jönne ki a hang. A levegő meg lent jóval nagyobb keresztmetszeten
is kiömölhet, mondjuk egy 10x200 centis csatornanyílásból, annak meg a lassú
áramlás miatt nem lenne hangja. Tehát ha netán nem akarna lejönni a levegő a min
fokozaton, lehet följebb lépni. De szerintem a min fokozaton, meg a sleep
fokozaton is lejönne.

> Odafenn 32 fok van, amikor lenn 21... :)

Ezen kéne változtatni ezzel a módszerrel. A másik lehetőséget már mondtam, de
gyanús, hogy annyira nem szimpatikus, hogy nem is reagáltál rá:
plafonventillátor. Az jó nagy, ezért tök halk, miközben jó nagy a légszállítása.
De be lehet úgy állítani, hogy sehol ne lehessen fentről lefelé tartó számottevő
huzatot érezni, illetve a helyét is biztos meg lehet jól választani. Én 2m-rel
alatta tök jól tudok aludni. Akkor használom, amikor (a már elkúródott
hőfokszabályozásom miatt) éjjel elkezd baromira melegem lenni, pedig a
hőmérséklet jottányit se változott. Ezért a kapcsolója a fejem fölött van az
ágyon fekve elérhetően.