[Epitesz-barkacs] inverteres klima

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2016. Nov. 12., Szo, 18:03:54 CET

Hi,

On Sat, Nov 12, 2016 at 5:35 PM jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> wrote:

> Nem igazán értek egyet. A lényeg, hogy most kijön a meleg levegő, ami ugye
> kisebb fajsúlyú, tehát már útközben nekifog emelkedni, nem jut le a
> padlóig.

Most is érezhetően eljut a padlóig alatta, de a baj az, hogy így nem keveri
meg az egész szobában, csak a középső részen forog a levegő függőlegesen, a
nappali két szélén van szerintem kétszer két és fél méter (6,7m x 5m a
nappali alapterülete), ahol meg se rezdül a levegő, érezhetően egy kicsit
hűvösebb van, mint a klíma vonalában. Amikor maximumon hajtotta a levegőt,
akkor azért volt jobb, mert az egész légtérben megmozgatta mindenhol és még
jutott a szomszédos helyiségekbe is meleg levegő. Ezen sajnos nem segít az,
hogy légcsatornázom.

> Ezen kéne változtatni ezzel a módszerrel. A másik lehetőséget már mondtam,
> de
> gyanús, hogy annyira nem szimpatikus, hogy nem is reagáltál rá:
> plafonventillátor.

Nem szeretnék semmit a plafonra tenni... szépen befűti így is a teret, a
hőszigetelésen meg elvileg elmegy így maximum hatvan wattal több, de a
klíma meg csak húsz wattal fogyaszt többet... szerintem még vesztenék is,
ha feltennék egy ötven wattos mennyezeti ventilátort, hogy pörgesse a
levegőt. :)

Bye,
Auth Gábor