[Epitesz-barkacs] gaz hasznalat

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Okt. 3., H, 09:48:41 CEST

Karoly Kovacs wrote:

> Érdekes dolog ez az EU...
> Nálunk (.at) pont fordítva van: gázkészülék (pontosabban gázkazán) nem
> csatlakozhat konnektoron keresztül az elektromos hálózatra, csak fix
> bekötéssel. :)

Ez se rossz. Beüt a ménkű, és kinek lesz a felelőssége, hogy a drága holmi
elszállt?

Meg a másik: fázisérzékeny. Ezt a baromságot! Hogy lehet egy készüléket
fázisérzékenyre csinálni? Ha mind ilyen, akkor pláne ki vagyok akadva.

A firelé kötelező használata csak abból az egy szempontból indokolt, hogy nagy
csővezetékekhez csatlakozik, tehát ezzel lehet elkerülni, hogy ezeken a csöveken
valami kicsit hibás szerelés következtében fázis legyen megfogható. De ezt is ki
lehetne küszöbölni, csak talán a keringető szivattyú lehet a gond. Még. Mert már
a grundfoss is inverteres szivattyút használ pl cirkulációsban, nem is lehet
mást kapni. Persze még ez is hálózati, de már tudnak valamit, mert nem köthető
bele a védővezető. Hacsaknem azt használják ki, hogy úgyis firelé van, tehát, ha
van hibaáram, majd az megoldja.