[Epitesz-barkacs] gaz hasznalat

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Okt. 3., H, 13:08:13 CEST

Pataki István wrote:
> Azért ezek méltányolható műszaki szempontok, nem? A testet/közöset és
> a földet ne keverjük össze. Egy ilyen eszköznél ki szeretne otthon
> földfüggetlen testelést?

Mik a méltányolható műszaki szempontok?
Én arról beszélek, hogy ez a fázis-nulla felcserélés okozhat rossz, hibás
működést, vagy nemműködést. Ezt semmiképpen nem lehet méltányolni.

Ha egy készülék fémburkolatú, ami a hálózattal nincs kettősszigeteléssel
elválasztva (és így jelölve), vagy csővezetékek csatlakoznak hozzá, amikre van
olyan előírás, hogy be kell kötni a védővezető hálózatába, akkor ugye nem lehet
kettősszigetelésű, de ettől még nem kéne a fenti módon hibásan működnie.
Valamint lehetne olyan a konstrukció, hogy akármilyen vízzel összefüggő
szerkezeti hiba is jön létre, az ne okozzon áramütést.

Nem sok ilyet láttam, de amit láttam, annál meg van oldva, hogy ha orrán-száján
is folyna a víz, akkor se öntené el az elektronikát. Az érzékelőkre már nem
tennék esküt, annyira nem figyeltem meg.

Lehet, hogy ezeket úgy csinálják, hogy nincs benne semmi tápegység, csak simán a
hálózat egyik pontjára lehoznak valami módon (kondi+ellenállás+diódák...) tápot,
és hadd szóljon, mert így a legegyszerűbb? Ez az egy módi az, aminél érteném,
hogy fordítva nem működik. Ha már egy vacak kis nyáktrafó is van benne, már nem
indokolt a dolog.

A fix bekötést meg azért nem értem, mert igaz, hogy az emberek zöme nem húzogat
ki semmit, amikor jön a zivatar, inkább hagyják tönkremenni a cuccaikat,
kifizeti a biztosító (egy részüket), és vesznek újakat. Nekem ez a módi nem
szimpatikus, főleg akkor nem, ha kötelező. Pl engem rá nem tudna senki venni,
hogy a klímákat ne húzogassam ki, meg a számítógép tápját, meg ami még nekem
fontos. Hálistennek valamiért nem is foglalkozik ezzel senki az égvilágon. Vagy
nem éri meg, vagy maguk is belátják.

Nekem eddig csak egy kistévé ment tönkre zivatarkor, mert lusta voltam felállni
az asztaltól (nyákoztam éppen), hogy kihúzzam.