[Epitesz-barkacs] gaz hasznalat

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Okt. 3., H, 16:59:32 CEST

Karoly Kovacs wrote:

> Kis elkanyarodás a száltól:
> Nálam a búvárszivattyú csinálja állandóan a mókát a fi relével. Ez
> már a harmadik szivattyú, amit garanciában kicseréltettem... :( És a
> második fi relé. Hosszú, több éves a történet, nem mesélem el, a
> lényeg, hogy 100% biztos az, hogy a búvárszivattyú okozza. Már nem
> tudom, mi a francot kellene csinálnom. Azon gondolkozom, hogy
> búvárszivattyú helyett "rendes", kültéri szivattyút fogok használni.

Ez nálam is rendszeres probléma, de én még jódarabig használom utána egy
leválasztó trafóról. Amikor már arról se megy, akkor csere.

A végleges megoldás nem túl egyszerű a búvárszivattyúnál: kellene bele egy kis
cső, amin át a belsejét valami kis kompresszorféle (a legkisebb, ami létezhet,
az is elég lehet) akkora túlnyomáson tart, ami nagyobb, mint amit a szivattyú
fölé emelkedő víz produkálni tud. Mert nincs az a szimmering, ami tartósan
ellenáll bármiféle nyomásnak úgy, hogy egy kicsit se enged befelé. Erre rásegít
az a tény, hogy a motortér néha felmelegszik (kinyomja a levegőt pl pont a
szimmeringen keresztül), aztán amikor lehül, ráadásul a víz fölé tornyosul a
szivattyúnak, még nagyobb lesz a nyomás, aminek ellent kellene állnia a
szimeringnek.