[Epitesz-barkacs] macskabiztos egerfogo

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Okt. 3., H, 17:26:41 CEST

László Szalai wrote:
> Khm, jelentem ez a fajta tökéletesen működik:
>
> https://www.youtube.com/watch?v=ABffYDM9EwU

Igen, ezt a videót én is megtaláltam, meg még sok másfélét is. Jó ötletek
vannak, csak van lustaság is, meg kevés hely.

Találtam olyan videót is, ami a vödörbeesős módiról szólt, és az illető felvette
azt is, ahogy az egér beesik a vödörbe, majd sikerül neki kijutnia, szalad
összevissza, körbe a vödör peremén is, és újra meg újra beleesik. Tanulságos,
hogy ezek szerint az egér nem tanulékony, nem jön rá, hogy ha valahonnan beesik,
oda nem kell mégegyszer mennie. A gyorsított felvétel szerint vagy 5-6-szor is
beesett, és egyre rövidebb idő alatt jutott ki. Szóval valamennyire mégis
tanulékony az egér. Más videókon a vödörből nem is próbáltak kimenni az egerek,
kussoltak az alján, amíg a gazdi ki nem vitte őket valami rétre, ahol elengedte.

Van másmilyen is: régi eset, ismerős szüleinek a vidéki házánál láttam. A mama
megsajnálta őket, a spajz aljára letett egy tányért, abba kajákat rakott. Az
egerek, az egércsemeték is félelem nélkül lakmároztak, éltek ott. Ajtónyitásra
nem rohantak sehova. Arra nem emlékszem, hogy bejárták-e az egész helyiséget,
volt-e valami megrágva, teleszarva.

Olyat én is csináltam egyszer, hogy ledobtam a földre egy mogyorót, és néztem,
mi lesz. Jött az egér, felkapta, és elrohant vele. Aztán ismét. Egyre több időt
töltött a látóteremben, és egyre lassabban vitte el a mogyorókat. Végül egészen
a lábamhoz közel dobtam le, akkor már a papucsomon is átmászott. Nem gondoltam
volna, hogy ilyen kicsi a súlya, szinte semmit nem éreztem. Végül nem tudom, mi
lett vele, kiment valamiért. Vagy teleette magát mogyoróval, vagy szivességből.
:-) Szóval nem kellett elpusztítanom.

A fenti módi is elpusztítja az egeret, ha elől marad, és lezáródik a bejárat
aránylag pontosan. Nagyon gyorsan elfogyasztja a rendelkezésre álló tér
levegőjét, és csak diffúzióval pótlódik, szóval esélyes, hogy megfullad. Ha
előre-hátra sétál, vagy hátul marad, több esélye marad.