[Epitesz-barkacs] Klíma a padláson

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2016. Okt. 23., V, 13:18:54 CEST

Gábor Auth wrote:

> Véglegesen nincs, majd belevezetem az ereszcsatornába.

Azért gondolj arra, hogy a dolog cseppet se evidens. Odáig még okés, hogy a
klímából folyadékként jön ki, de ha elég hideg van körülötte, akkor már egy
csőben megfagyhat.

Viszont egész kis teljesítmény bedobásával lehet kellő hőmérsékletű csövet
csinálni. Régen alkalmaztam olajoshordóból jövő rézcsőnél. Két ilyen olajoshordó
állt kint a faház mögött, és vékony rézcsövekkel közvetlenül be voltak kötve az
olajkályhába. De télen megkásásodott az olaj, nem akart jönni, ezért
zománchuzalt tekertem a csövekre, és kis trafóval áramot küldtem bele, ezzel
lett olyan hőmérséklete, amitől aztán zavartalanul jött az olaj.

Ebben a klímás esetben ez még jobb manapság, mert ma ezek a szigetelt csővek is
léteznek (akkoriban ez eszembe se jutott), ezért aztán lehet, hogy több méter
csövet is pár wattal bőven nulla fok feletti hőfokon lehet tartani.

> Lehetne, de ennyire nem akarom bonyolítani az életemet. :)

Végülis rendben van, jó lesz ez így. Így is szépen visszaszivattyúzza a lakásba
a födémen átjutott hőt.