[Epitesz-barkacs] Csavar kicsavarás kandallóból.

SZIGETI Szabolcs szigiszabolcs at gmail.com
2017. Jan. 22., V, 21:36:36 CET

Hali!

A rozsdamentes rettentően össze tud hegedni. Ha jól tudom az történik, hogy
a felületek elmozdulása során megszűnik a felületi oxidréteg, és szó
szerint hidegen összeheged a két anyag. Ilyenkor gyakorlatilag csak a flex
segít, egyébként minél inkább erőlteted, annál inkább összeragad. Én ezzel
a vitorlás hajón találkozom sajnos elég gyakran. Minden olyan helyet, ahol
oldhatónak kell maradnia a kötésnek, évente meg szoktam zsírozni. Egyszer
az egyik árbocmerevítő szép nagy rozsdamentes spannere bánta (majd utána a
pénztárcám), hogy ez nem történt meg. Először csak simán tekertem szét,
terhelve sem volt, egyszer csak egyre lassabban ment, én meg buta módon
erőltettem, pedig akkor gyorsan vissza kellett volna hajtani és megkenni.
Utána már méteres rúddal sem tudtuk szétfogatni, csak a spanner teste
görbült.
De jártam már így M6-os csavarral is, Dremmel kis vágókoronggal kellett
félbevágnom az anyát, és így is alig tudtam róla lepiszkálni. Szerencsére
ott az anya volt csak a veszteséglistán.
Ismert jelenség sajnos a rozsdamentesnél, és nincs igazán rá megoldás, azon
kívül, hogy kenni, vagy nem csavarni rozsdamentes rozsdamentesbe.

Szabolcs