[Epitesz-barkacs] Csavar kicsavarás kandallóból.

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2017. Jan. 22., V, 21:58:09 CET

SZIGETI Szabolcs wrote:
> Hali!
>
> A rozsdamentes rettentően össze tud hegedni. Ha jól tudom az
> történik, hogy a felületek elmozdulása során megszűnik a felületi
> oxidréteg, és szó szerint hidegen összeheged a két anyag. Ilyenkor
> gyakorlatilag csak a flex segít, egyébként minél inkább erőlteted,
> annál inkább összeragad.

Hát sajnos így van ez. Én nem is igazán szeretem használni, a 8.8-as
horganyzottal meg vagyok elégedve. Ha nagyon korrozív a környezet, akkor inkább
le kell valamivel pluszban védeni. Persze a vitorlásnál biztos más a helyzet.
Esetleg, ha van olyan kenőanyag, ami ott is marad...

> Ismert jelenség sajnos a rozsdamentesnél, és nincs igazán rá
> megoldás, azon kívül, hogy kenni, vagy nem csavarni rozsdamentes
> rozsdamentesbe.

Ez van. Nekem nincs ebben ekkora gyakorlatom, de itt most tőletek sokat
tanultam. Köszönöm!

Az esetleg szóba jöhet, hogy olyan spray vagy zsír, amiben valamilyen fém- vagy
grafitszemcsék vannak, és azok szorulnak be a menetbe a két alkatrész közé?
Létezik grafitos zsír, meg réztartalmú spray is. Nna majd kísérletezek, mert van
itthon mindenféle rozsdamentes csavarom. Elsőre összetekerek egy anyát csavarral
natúrban légkulccsal, és megnézem, mi az ábra. Remélhetőleg nem jön szét, aztán
ugyanolyat bekenve. Sajnos se grafitos, se rezes kenőanyagom nincs. Van
horganyspray (amit laikusok galvanizálásnak is titulálnak néha :-) ), abban
vannak fémszemcsék, még azt is kipróbálom.