[Epitesz-barkacs] ablak korul...

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2017. Jan. 22., V, 22:03:34 CET

Vajk Fekete wrote:
> lesz csavarozás is.

Hát azt meg hogyan? Anélkül, hogy akár belül, akár kívül látható legyen? Ennél
nem az az alapértelmezett, hogy szinte illeszkedik a tok a nyílásba, és tolják
be a purhabot, esetleg belül kitámasztják, hogy ne nyomódjon be (deformáció)?

Ha csavaros, akkor persze akármilyen hab is megfelel. Amúgy az a tégla, amit
manapság használnak, szerintem egészen jelentéktelen hőhidat alkotna ott.

Ha nagyon ez ellen kellene védekezni, én lehet, hogy azt választanám, hogy
először is a tokból csak annyi látszana ki, amennyi esztétikailag még megfelel.

Aztán a nyílás jóval nagyobb lenne, a tokra rá lehetne szerelni a mechanikai
dolgokat, ami a berögzítéshez kell, aztán az akár 10 centis hab is befordulhat
anélkül, hogy a tok el lenne takarva.

Egyik szomszédom öreg házat szigetelt, szintén 1 centis habbal. A
nyílás-záróknál a falat körbevéste, hogy legyen  hova bekanyarodni a habbal
anélkül, hogy az ablalkokat eltakrná.

Ha már hőhíd: van olyan zár, ami nem vezeti ki a hőt, és a fém belül nem akar pl
párásodni? :-)