[Epitesz-barkacs] inverteres klima

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2017. Május. 9., K, 10:47:15 UTC

Hi,

On Tue, May 9, 2017 at 12:22 PM Pataki István <pataki.istvan at freemail.hu>
wrote:

> Engem nagyon érdekelnek a tapasztalataid, mert - igaz, hogy egészen más
> környezetben - de nagyon rövid időn belül döntést kell hozni egy lakás
> fűtésrendszeréről.

Röviden és hosszan itt van leírva:
https://www.facebook.com/groups/barkacsklub/permalink/261953097581845/
https://www.facebook.com/groups/barkacsklub/permalink/229212250855930/

> Leginkább a teljes klímás vs. kiegészítő fűtés kérdésében nem látok
> tisztán, mert van aki

szerint működik a klíma kiegészítő fűtés nélkül, mások szerint meg nagyobb
> téli hidegekben muszáj használni mellette valamit, különben fázni fogunk.

Működik a klíma kiegészítő fűtés nélkül is, de úgy kell számolnod, hogy -20
fokban 1 kWh villamos energiából már csak 2 kWh hőenergiát tud előállítani,
szóval ha megveszel egy 4 kWh névleges fűtőteljesítményű klímát, akkor azt
úgy számold, hogy 2 kWh fog belőle kijönni farkasordító hidegben.

Ezen túl a ráírt SCOP - szezonális hatásfok - többnyire európai átlag és
nem a magyarországi téli időjárásra vonatkozik... szóval például a papír
szerinti 4,4 SCOP naponta mért COP átlagolásával októbertől-áprilisig tartó
szezonban 3,12 lett, de mondjuk keményebb volt a tél, mint szokott lenni...
:)

Bye,
Auth Gábor