[Epitesz-barkacs] inverteres klima

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2017. Május. 9., K, 11:56:56 UTC

Hi,

On Tue, May 9, 2017 at 1:42 PM Pataki István <pataki.istvan at freemail.hu>
wrote:

> Tehát a maximális bevitt energia kötött, és a hatásfok csökkenésével
> csökken a fűtési teljesítmény.

Fel tud menni a bevitt energia is, de azt tartósan nem fogja bírni, le fog
kapcsolni.

Akkor meg az a kérdésem, hogy van erre valamilyen görbe magadva adott
> klímához? Mert ha nicsen, akkor hogyan lehet tervezni?

Nincs görbe, mérni kell. :)

Másik kérdés, hogy ha ezzel a csökkenéssel kalkulálva a maximális
> teljesítményt túlméretezem, milyen irányban változik az átlagos
> hatásfoka az idő túlnyomó részében tipikusan alacsony fokozatban
> használt klímának?

Ha nagyon túlméretezed, akkor ilyenkor ki-be fog kapcsolni, mert nem tud
tartósan alacsony teljesítménnyel működni hatékonyan.

Műszaki szempontból meg nem értem, erre az égtájra szánva miért nem
> tesznek eleve a klímába kiegészítő fűtést, hogy ne a bemenő teljesítmény
> maximuma legyen fix, hanem a kimenő? Egységben kezelve biztosan jobb
> vezérlést lehetne alkalmazni, mint a teljesen független barkácsolással.

Mert alapvetően nem arra van kitalálva a klíma, hogy kemény teleken fűtsön.

Vagy Mo-tól északra már sehol nem fűtenek klímával? Ha meg úgyis kell a
> hagyományos, akkor minek a klíma, hiszen soha nem tudja behozni az árát?

Valószínűleg nem fűtenek levegő-levegő klímával. Már magyarországi
telepítésnél is jobb a "geotermikus" hőszivattyú, amikor fagyhatár alatt
alá van csövezve az udvar és onnan szívja az 5-10 fokos földből a hőt, nem
a -10 fokos levegőn próbál tovább hűteni. Csak ez drága és utólag nehéz
megoldani, illetve csak padlófűtéshez használható, annál melegebb víznél
már jelentősen csökken a hatásfoka.

Bye,
Auth Gábor