[Epitesz-barkacs] inverteres klima

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2017. Május. 9., K, 12:05:50 UTC

Gábor Auth wrote:

> Fel tud menni a bevitt energia is, de azt tartósan nem fogja bírni,
> le fog kapcsolni.

Szerintem úgy kell érteni a felment bemeneti teljesítményt, ahogy le is írják
talán. Amikor max fordulaton pörög a kompresszor, azt biztosan bírja, csak nem
ez az átlagos teljesítménye. Ennél az itteni 3,5kW-osnál 800W-ot írnak erre, de
a vadhidegben tutira felvette ennek a másfélszeresét is.

> Mert alapvetően nem arra van kitalálva a klíma, hogy kemény teleken
> fűtsön.

Cserébe viszont nem jellemző, hogy olyan rém hosszú ideig lenne nálunk ilyen
kemény tél, azalatt a pár hét alatt meg zakson, nem jó a COP. Fő, hogy meleg
legyen, nemde? Összességében így is jobban jön ki tán még nappali árammal is,
mint a gáz, és nincs macera a kéménnyel, társasházban a gáz elzárásával, mert
valahol nem jó a tömítettség....

Szó esett a földhő hasznosításáról, tehát azok már nem klímás fűtések, cserébe
eszméletlen drágák.