[Epitesz-barkacs] inverteres klima

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2017. Május. 9., K, 12:36:20 UTC

Varga Tibor wrote:

> Ha jól emlékszem, Hidvégi Józsi írta valamikor régen, talán nem is
> ezen a listán, hogy
> a klíma nem szereti a 0 +5 Celsius közötti hőmérsékletet itt
> Magyarországon.
>
> Ennek oka, hogy ilyenkor nagyon magas a relatív páratartalom és emiatt
> gyorsan és sok jég keletkezik a kültérin. Így gyakori a leolvasztás,
> ami időveszteség
> a fűtés közben.
>
> Józsi!
> Javíts ki, egészítsd ki, ha valamit nem jól írtam!

Majdnem jól írtad, én azt vettem észre, hogy kevéssel nulla fölött, és nulla
alatt a legszarabb, mert ekkor Mo-on szinte mindig magas a páratartalom.
Néha -10 alatt is magas, de akkor már inkább az jellemző, hogy pokoli száraz a
levegő, és a klímák ezt nagyon szeretik.

> Azért kell erre figyelni, mert pont ez az a hőmérséklet tartomány,
> nomeg a ködös idő,
> ami gyakran fordul elő a Kárpát medencében.
>
> Vajon a túlméretezéssel ez mennyire korrigálható?

Korrigálható, meg van mód arra is, hogy a klíma kültéri ne kültérben legyen,
hanem pl padláson, ahol a födémen átjutó hulladékhőt is visszaszivattyúzhatja,
emiatt aztán ott lényegesen alacsonyabb is a páratartalom. Gábornál így van,
régen Halász Feri is padlásfeljáróba rakta. Én kintre, erre volt módom.